Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Lovet slut, tillbaka i skolan...

Av zumma - 28 februari 2011 12:45

Då var lovet slut och dags för skola igen. Var där en stund på förmiddagen och gjorde ett prov som jag missade måndagen innan lovet på grund av kräksjuka, blä för kräksjukan. Gick rätt bra kändes det som, tog bara 40 min   

Fick övningsköra dit idag. Gick bra förutom vid en korsning när jag först fick motorstopp och sen för att det inte skulle hända igen, tryckte jag hårdare på gasen och blien gasade iväg som attan    Men jag skulle ju ändå accelerera uppp till 70    men jag skrattade rätt bra åt det. M var inte lika road   

 

Övningskörde i helgen också, både lördag och söndag. I lördags kom svärföraldrarna hit på en snabb visit (dom bara dök upp och sär såg ut som ett bombnedslag!!  ) och vi bestämde att vi skulle ta en promenad allihopa med hundarna nere vid stranden/skogen.

Efter det fick jag köra hem ttill svärföräldrarna och där blev det våfflor (min idé) Det var uppskattat av alla, speciellt A    Sen stannade vi där hela kvällen och blev bjudna på god mat och tittade på melodifestivalen (fy f'*n vad dåliga Lasse stefans är!) A höll igång hela dagen och kvällen utan, att sova middag. Han var minst sagt TRÖTT sen. Däckade så fort han hamnade i bilen, men vaknade när vi bar upp han och då var det lika bra att han fick borsta tänderna som vanligt och så...

 

I söndags var vi väldigt uttråkade, men m skulle behöva åka till T-lilla och köpa en bildel av en bekant så då kunde jag och A följa med så kunde vi alla ta e tur på Bo Ohlsson sen. Dock fick inte M tag i den här killen, men det blev "Boan" ändå. Och jag körde hem, dock inte ändå från boan. Har aldrig kört i trafik med trafikljus och sånt och det e helt galeen trafik vid bo ohlsson så vi körde till utkanten och bytte. Har ju bara kört 3 gånger innan dess om man inte räknar när jag gick ett par lektioner på körskola -07, back in the days   

 

Nu blir det lite slappetid, A är hos dagmamma, ska hämta han kl 2. Sen har jag lektion ikväll 17-20. Så då blir det lite alone time för pojkarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zumma - 2 mars 2011 19:50

Ville vara ite nyttig idag och ha fisk till middag för en gångs skull (M är inte så förtjust i det, men kan äta det om han måste...) Jag hittade ett recept, eller ej snarare förslag för det fanns inget angivet om hur mycket man skulle ha av allt osv,...

Av zumma - 1 mars 2011 11:10

Igår uppmärksammades palme-mordet eftersom det var 25 år sedan på dagen. Jag var inte ens född, och helt ärligt intresserar det inte mig värst mycket. Men något som bekymrar mig är att polisen fortfarande lägger ner så mycket resurser på det. Förr...

Av zumma - 24 februari 2011 13:05

Var hemma med A hela dagen igår och han var så mysig. Grabben börjar bli stor   Har bara tagit det lugnt idag, har ju trots allt lov. Lämnade A vid 9 och sen var jag och handlade. Sen blev det frukost framför tv:en och satte igång "I am legend" Var...

Av zumma - 22 februari 2011 13:30

Vaknade idag med lite träningsvärk, men gick en runda efter jag lämnat A, det hjälpte lite... På tal om den där lilla grabben. Han tappade en gitarr på tån igår så det blev ett litet jack. Det var inte så farligt, ett litet sår. Men är man dramaque...

Av zumma - 21 februari 2011 09:55

Är ledig denna veckan, har sport lov :P Haha. Fördelen med att gå på komvux. Så då passade jag på att ta en joggigtur medan M var och lämnade A hos dagmamman. De ska gå på teater idag på församlingshemmet, det blir nog uppskattat. Blev lite förvån...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards