Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Träningsvärk och "trotsigt" barn

Av zumma - 22 februari 2011 13:30

Vaknade idag med lite träningsvärk, men gick en runda efter jag lämnat A, det hjälpte lite...

På tal om den där lilla grabben. Han tappade en gitarr på tån igår så det blev ett litet jack. Det var inte så farligt, ett litet sår. Men är man dramaqueen/king så är man. Han haltade och ajade sig hela kvällen. Till sist trodde vi att han kanske brutit tån! Men han reagerade inte alls när vi vickade på den.

Sen vaknade han vid 10 på kvällen och hade ont. Vi testade igen om den kanske var bruten, men han gnällde lika mycket oavsett om vi rörde tån eller inte, han märkte inte ens att vi rörde den. Så han fick en alvedon i fall han nu hade ont och sen somnade han gott i mammas och pappas säng. Och sov hela natten. I morse klagade han inte alls förutom när jag tog på byxorna. Inget när jag drog på hans fina lastbilsstrumpor, men byxorna gjorde JÄTTEont :/ Han ska nog bli skådespelare när han blir stor, eller fotbollsspelare, där är det ju en fördel att kunna filma haha...

Nästa problem var vilken tröja han skulle ha på sig. Det gick inte bra med den vanliga gröna fleecen. Så jag föreslog en massa andra, och när han hittade en han gillade, så var den inte skön, den skulle kvickt av. Men till slut fick jag han till att välja en som gick bra. Puh!

Detta hände när han stod vid ytterdörren med overallen upp till midjan. Med en varm tröja på var det dags för skorna. Men då kunde han inte stå där han stod. han ville sitta på golvet en bit in i hallen. Men av nån anledning kunde han inte röra sig så jag fick bära dit han där han skulle sitta. Efter allt detta var äntligen ytterkläderna på och vi kunde bege oss till dagmamma!

Han har kommit in i en så kallad trotsperiod nu verkar det som. Men man får väl ta det som det kommer, stå på sig och vara bestämd. Viker mig sig en gång minns barnen det och försöker få som dem själva vill igen. Förra gången han hade en sån här period gick det snabbt över. Det kanske bara var en försmak på vad som komma skall :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zumma - 2 mars 2011 19:50

Ville vara ite nyttig idag och ha fisk till middag för en gångs skull (M är inte så förtjust i det, men kan äta det om han måste...) Jag hittade ett recept, eller ej snarare förslag för det fanns inget angivet om hur mycket man skulle ha av allt osv,...

Av zumma - 1 mars 2011 11:10

Igår uppmärksammades palme-mordet eftersom det var 25 år sedan på dagen. Jag var inte ens född, och helt ärligt intresserar det inte mig värst mycket. Men något som bekymrar mig är att polisen fortfarande lägger ner så mycket resurser på det. Förr...

Av zumma - 28 februari 2011 12:45

Då var lovet slut och dags för skola igen. Var där en stund på förmiddagen och gjorde ett prov som jag missade måndagen innan lovet på grund av kräksjuka, blä för kräksjukan. Gick rätt bra kändes det som, tog bara 40 min    Fick övningsköra dit id...

Av zumma - 24 februari 2011 13:05

Var hemma med A hela dagen igår och han var så mysig. Grabben börjar bli stor   Har bara tagit det lugnt idag, har ju trots allt lov. Lämnade A vid 9 och sen var jag och handlade. Sen blev det frukost framför tv:en och satte igång "I am legend" Var...

Av zumma - 21 februari 2011 09:55

Är ledig denna veckan, har sport lov :P Haha. Fördelen med att gå på komvux. Så då passade jag på att ta en joggigtur medan M var och lämnade A hos dagmamman. De ska gå på teater idag på församlingshemmet, det blir nog uppskattat. Blev lite förvån...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards