Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Första bloggen

Av zumma - 20 februari 2011 20:33

Så, då har man startat en blogg. Tänkte skriva här om mitt vardagliga liv, är gift och vi har ett barn (en son på 2 år) ihop. Just nu pluggar jag på komvux för att komplettera mina gymnasiebetyg och få ett slutbetyg så att jag sen kan söka in på högskola.

Idag: A gav oss sovmorgon till halv 10 :) den lilla pricken brukan vara morgonpigg och kräver detsamma av sina föräldrar. En slö förmiddag följde, vi tittade på lejonkungen (som gått varm de senaste dagarna) och bara mös. Sen åkte pojkarna iväg till farmor och farfar och jag fick tillfälle att bege mig till hästarna...

FY FAN vad kallt dett var :( marken var hård och fastän solen sken snöade det lite och  det blåste. Tog in Brunte och han var snäll och go och verkade pigg på att aktiveras, men marken var för hård för hård för hans gamla ben. Han snubblade en gång, sen fejkade han att han snubblade för att få mig ur balans :/ gamle knäppis   Så jag avslutade ganska snabbt igen. När jag lämnade ut han i hagen stod de andra 3 pållarna och tittade på mig med valpögon. Dem ville nog komma in lite tidigare men det var en och en halv timme tills de skulle in så dem fick stå ute ett tag till, men jag förstår dem. När jag hade gjort i ordning efter mig sprang jag bokstavligt talat hem för att hålla värmen :P Blev faktiskt lite överraskad att jag orkade de 2 kilometrarna hem, så jag ska nog ut och springa igen imorgon när A är hos dagmamma :)

Sen hade jag ju lägenheten för mig själv, så jag mös ner i soffan med dippen som blev över från igår och chips och morotsstavar, och lite schweizernöt såklart, och kollade på The Duchess. Riktigt bra, jag storbölade mot slutet. Lite självplågeri att titta på den, jag klarar inte av såna filmer... 

Till sist kom pojkarna hem och efter en rolig tripp till affären (A gjorde en riktig show, sprang med sin lilla kundvagn, gömde sig för oss, och blundade för att kassörskan inte skulle se han) gjorde vi en Ost/Bacon/broccoli-paj. Blev riktigt nöjda med resultatet, kan lägga upp receptet sen för nu ska jag mysa med min man framför tven och hoppas att A sover ii alla fall halva natten innan han kommer in och gör oss sällskap :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zumma - 2 mars 2011 19:50

Ville vara ite nyttig idag och ha fisk till middag för en gångs skull (M är inte så förtjust i det, men kan äta det om han måste...) Jag hittade ett recept, eller ej snarare förslag för det fanns inget angivet om hur mycket man skulle ha av allt osv,...

Av zumma - 1 mars 2011 11:10

Igår uppmärksammades palme-mordet eftersom det var 25 år sedan på dagen. Jag var inte ens född, och helt ärligt intresserar det inte mig värst mycket. Men något som bekymrar mig är att polisen fortfarande lägger ner så mycket resurser på det. Förr...

Av zumma - 28 februari 2011 12:45

Då var lovet slut och dags för skola igen. Var där en stund på förmiddagen och gjorde ett prov som jag missade måndagen innan lovet på grund av kräksjuka, blä för kräksjukan. Gick rätt bra kändes det som, tog bara 40 min    Fick övningsköra dit id...

Av zumma - 24 februari 2011 13:05

Var hemma med A hela dagen igår och han var så mysig. Grabben börjar bli stor   Har bara tagit det lugnt idag, har ju trots allt lov. Lämnade A vid 9 och sen var jag och handlade. Sen blev det frukost framför tv:en och satte igång "I am legend" Var...

Av zumma - 22 februari 2011 13:30

Vaknade idag med lite träningsvärk, men gick en runda efter jag lämnat A, det hjälpte lite... På tal om den där lilla grabben. Han tappade en gitarr på tån igår så det blev ett litet jack. Det var inte så farligt, ett litet sår. Men är man dramaque...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards