Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Stuvad spenat

Av zumma - 2 mars 2011 19:50

Ville vara ite nyttig idag och ha fisk till middag för en gångs skull (M är inte så förtjust i det, men kan äta det om han måste...) Jag hittade ett recept, eller ej snarare förslag för det fanns inget angivet om hur mycket man skulle ha av allt osv, i en gammal kokbok. Fiskpinnar med stuvd spenat och kokt potatis. Ja, det låter väl okej tyckte jag. Man skulle göra egna fickpinnar av ett fiskblock.

Så jag handlade vad som behövdes och det gick okej att göra maten. Lite tråkigt bara när M kom hem och undrade "va fan e det där?" när jag tog upp fiskblocket som hade tinat lite i varmt vatten... Fast han fick tillbaka i samma ton sen var han tyst ;P

Det blev ganska gott, fisken smakade lite skumt, vet inte riktigt varför, är dålig på att göra egen panering dessutom. Det stod inte hur man skulle göra paneringen heller. Men jag blev mätt, M åt nog sig mätt han med, vägrade dock att smaka på spenaten. Men A verkade tycka allt var okej. Det var kanske inte hans favvo-rätt, men han åt utan att spotta ut :P haha.

 

Var på mini-röris på församlingshemmet idag med A. Det är lite gympa för små barn med deras föräldar. Typ lekgympa. Sen i höstas har det nästan bara varit jag och A och ett barn till (och hans pappa som alltid går iväg under gympan trots att han VERKLIGEN skulle behöva det) Men idag var det många barn. Bland andra en liten på 9 månader och en på 13. Så söta, jag längtar verkligen efter ett barn till, en liten bebis    Men M är så jäkla tjurskallig :( Fast det är ju inte riktigt rätt tidpunkt nu. Jag ska göra klart komvux, har två terminer till efter denna, sen ska jag komma in på någon högskoleutbildning. Men det hade varit så fint att ha 2 barn som är ganska nära varandra i ålder. Och A hade blivit en bra storebror, det vet jag. Och uppleva en graviditet till, en förlossning till, se ett barn till utvecklas varje dag och känna hjärtat svälla över att skapat något så fantastiskt med mannen jag älskar.

Men jag har A och det ska jag vara glad för. Och när han  föddes blev det ju lite dramatiskt efteråt. Men men, någon dag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zumma - 1 mars 2011 11:10

Igår uppmärksammades palme-mordet eftersom det var 25 år sedan på dagen. Jag var inte ens född, och helt ärligt intresserar det inte mig värst mycket. Men något som bekymrar mig är att polisen fortfarande lägger ner så mycket resurser på det. Förr...

Av zumma - 28 februari 2011 12:45

Då var lovet slut och dags för skola igen. Var där en stund på förmiddagen och gjorde ett prov som jag missade måndagen innan lovet på grund av kräksjuka, blä för kräksjukan. Gick rätt bra kändes det som, tog bara 40 min    Fick övningsköra dit id...

Av zumma - 24 februari 2011 13:05

Var hemma med A hela dagen igår och han var så mysig. Grabben börjar bli stor   Har bara tagit det lugnt idag, har ju trots allt lov. Lämnade A vid 9 och sen var jag och handlade. Sen blev det frukost framför tv:en och satte igång "I am legend" Var...

Av zumma - 22 februari 2011 13:30

Vaknade idag med lite träningsvärk, men gick en runda efter jag lämnat A, det hjälpte lite... På tal om den där lilla grabben. Han tappade en gitarr på tån igår så det blev ett litet jack. Det var inte så farligt, ett litet sår. Men är man dramaque...

Av zumma - 21 februari 2011 09:55

Är ledig denna veckan, har sport lov :P Haha. Fördelen med att gå på komvux. Så då passade jag på att ta en joggigtur medan M var och lämnade A hos dagmamman. De ska gå på teater idag på församlingshemmet, det blir nog uppskattat. Blev lite förvån...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards